|
Komunikace v lékárně
|
Na agresivního pacienta se nedoporučuje být agresivní, daleko lepší je mít snahu snížit agresi. V mnoha případech je agrese z důvodu osobních problémů. |
|
Pacient bude vděčen, pomůžeme-li mu překonat jeho potíže. |
|
V žádném případě se nám nepodaří zvrátit stav deprese. Nejdůležitější je, aby pacient byl pod dohledem a v případě potřeby užíval antidepresiva. Všeobecně je zaznamenán nárůst pacientů s tímto onemocněním. |
|
Přesto, že žádnou nemoc nemají, vyžadují farmakoterapii, individuální přístup. |
|
Zde je potřebné uplatnit asertivní chování. |
|
Až příliš se sledují, s úzkostí mají obavy o své zdraví, vše nadměrně sledují. |
|
Rovněž i zde je potřebné uplatnit asertivní chování. |
|
Najít optimální vztah i v této skupině je velice náročné, mnohdy se nepodaří navázat kontakt. |
|
Komunikace v lékárně by měla být vždy se zpětnou vazbou. Znamená to, že bychom měli vytvořit prostor pacientovi, který by mohl klást dotazy. Zároveň by si však lékárník měl ověřit, zda-li pacient skutečně ví, jak užívat správně léky. |
|
Byl krásný letní den, pravé poledne, jakoby se zastavil čas. Dělala jsem doprovod jedné známé lékařce, která mě přijela navštívit. Akutně potřebovala dermatologickou mast. Zašly jsme náhodně do jedné nejmenované lékárny. Lékárna měla atmosféru, ale díky jen tomu, že měla krásný interiér. Nikdo kromě nás dvou a paní magistry tam nebyl. Její přístup k nám - potenciálním zákazníkům však byl silně neprofesionální. |
|
Nejenže ani nepozdravila, při komunikaci se dívala zcela mimo, natož aby se usmála. Požadovaná mast nebyla k dispozici. Zde neprojevila žádnou snahu hledat řešení (nabídnout jinou farmakoterapeutickou alternativu, možnost mast objednat). Navíc byla úplně ,,kontra,, ve vztahu ke krásnému interiéru. Příroda příliš nebyla nakloněna obdařit kolegyni hezkým zjevem, takže vše hovořilo v její neprospěch. Jednoznačně předvedla, jak lze přijít o potencionálního zákazníka. A zde jsem si uvědomila, jak je důležité, abychom z profesionálního hlediska na sobě zapracovali a dali si záležet, jak vystupujeme a působíme na okolí. Ne každý je obdařen schopností získat si člověka v našem případě pacienta. Ale stojí to za to. Vedle ekonomického přínosu v době nastupující konkurence, je příjemné, když vás lidé mají rádi a chodí za Vámi - jako za svým lékárníkem. |
|
Komunikace je nedílnou součástí profesiogramu každého farmaceuta. Představuje obrovský nástroj k tomu, aby s konečnou platností byla odsouhlasena role lékárníka jako největšího odborníka přes léky ve vztahu ke konkrétnímu pacientovi, ale i společnosti. |
|
Lékárník by neměl zapomínat na humánní přístup k pacientům. |
|